PROMETNE NESREĆE NE MOŽEMO PREDVIDJETI.  No našim članovima pružamo punu podršku ako se ipak dogode.
NaknadaStete.hr - Udruga stradalih u prometnim nezgodama "Bonus"
  • Početna
  • O nama
    • Statut udruge
    • Pravne informacije o udruzi
    • Mihael Hribar-životopis
  • ČLANSTVO
  • Uvjeti poslovanja
    • Što vam nudi Udruga Bonus?
    • Uvjeti poslovanja (za fizičke osobe)
    • Uvjeti poslovanja (za pravne osobe)
  • Kontakt
  • Osiguranje
  • ERSCharter
  • PREMIUM
    • PREMIUM ČLANSTVO
    • Upute za učlanjenje
    • Mobilne aplikacije
  • ENGLISH
    • BONUS ASSOCIATION
    • Join Us
    • The president of the Association
    • Business Conditions
    • The amount of monetary benefits
  • Facebook

Za Provjereno NoveTV pričali smo o problemu nedostatnog liječničkog nadzora starijih vozača

08. 12. 2017./0 Comments/in Vijesti /by Marina M.

Je li se prometna nesreća u kojoj je smrtno stradalo dijete, a za upravljačem bila 73-godišnjakinja mogla spriječiti? Koja je dobna granica za produživanje vozačke dozvole? – pitala se u četvrtak 7. prosinca, ekipa emisije Provjereno NoveTV. I pitala je nas.

“Prema podacima MUP-a dvije trećine svih starijih koji sudjeluju u nesrećama, sami su krivi za nesreće.

Nije li pomalo zastrašujuće da jednom kada položimo vozački, za volanom možemo biti do kraja života, a da nas više nitko ne pita kakvi su nam refleksi, vidimo li, možemo li uopće kontrolirati automobil na cesti?

Nedavno nas je šokirala tragedija u Samoboru. 73-godišnja žena autom je usmrtila dijete na pješačkom. Vozačica je završila na liječenju, a obitelj poginulog dječaka nema snage za istup. Dogodila se nesreća, neopreznost. Takvih smrtno stradalih do sada je već 307 više nego lani.

Zakon koji je nalagao da svatko nakon 65. godine ode na liječnički pregled – više ne vrijedi. Smatrali su ga diskrimnatornim i lošim. „To ima logiku kao i da se uvede obveza svim saborskim zasutponicima da se provjeri njihova obrazovna razina ili stupanj kolektivne sposobnosti u određenoj dobi“ komentar je Milivoja Špike, predsjednika stranke Blok umirovljenici zajedno.

S druge strane, zbog isticanja potrebe da se stariji češće upućuju na preglede, Marinu Mileković koja zastupa žrtve prometnih nesreća, neki su čitatelji njihova portala proglasili mrziteljicom starijih. No njezin je stav produkt iskustva. Kaže, nagledala se svega tijekom rada u policiji.

Tako se prisjetila i 84 godišnjaka koji je u prometu usmrtio mladu osobu, a koji nije imao nikakvu svijest o tome da je usmrtio čovjeka te je samo pitao može li se na putu u policijsku postaju stati da kupi pecivo i jogurt jer boluje od dijabetesa. „Vidjela sam puno ljudi u stanju šoka. To je bila osoba koja nije bila svjesna što se oko nje događa“ istaknula je Mileković te dodala kako je besmisleno je kriviti čovjeka koji ne zna što se događa oko njega, kriva je ona osoba koja je procijenila da je 83-godišnjak sposoban upravljati automobilom.

Većina zemalja nema pravilo dobne granice. Tek izuzeci, poput Mađarske i Italije gdje već nakon 40, odnosno 50 idete na pregled. U Hrvatskoj, teoretski, ako dobijete dozvolu s 18, do kraja života ste vozač, osim ako vas liječnik sam ne pošalje i ne prijavi za pregled. Specijalist medicine rada, dr. Damir Memić ističe kako je u praksi rijetkost da će liječnik samonicijativno poslati pacijenta na pregled jer se liječnici boje gubitka pacijenta.

„Koliko je puno ljudi sa zdravstvenim tegobama, a bez ikakve kontrole na cesti. Bilo je mnogo ljudi sa srčanim bolestima, moždanim, epilepsijom“, navodi dr. Memić. Međutim, dr. Memić susreo se i s pacijentima u dobi od 93 godine, a koji su bili potpuno zdravi.

Djelomično tom opisu odgovara Ivo. Premda puno mlađi pacijent dr. Memića, i on je u sedmom desetljeću života, točnije u 67. godini. Profesionalni je vozač i trener sigurne vožnje. Ne koristi nikakve lijekove niti ima zdravstvenih problema. Zbog posla kojim se i dalje bavi, na pregledima je redovito. Unatoč tome što često sluša o starijim vozačima kao opasnosti na cestama, tvrdi – razumije zašto se tako govori. „Treba jedna sekunda da reagiramo i normalno je kada ste stariji onda to neće biti prosjek jedne sekunde, nego dvije, a možda i tri sekunde“, objašnjava Ivo.

Odredbe zakona o prometu često su bile predmet spora, od restrikcija za mlade vozače, pa sve do dobne granice koja je na kraju i ukinuta. Novim pravilnikom uvedene su neke nove odrednice koje se odnose na sve vozače, a tiču se bolesti i stanja. Novim pravilnikom, najveća odgovornost prebačena je na pacijente i liječnike, koji bi stanje pacijenata trebali prijavljivati, medicini rada a samim time i policiji.

Dobna granica uistinu može djelovati diskrimatorskom ako se postavi na 65. godina. Neki se slažu da bi provjera trebala biti svakih pet ili deset godina, neovisno o dobi vozača, i to po simboličnoj cijeni, a ne 400 kuna koliko sad stoji. Cilj je na kraju da se Hrvatska makne s dna EU ljestvice po pitanju prometnih nesreća. Po toj smo ljestvici, naime, među tri najgore zemlje u Europi.” – prenosimo ukratko sa stranica NovaTV.

Reportažu nagrađivanog novinara Mate Barišića o problemu nedostatnog liječničkog nadzora nad starijim vozačima pogledajte na stranicama NovaPlus. (od 23:00 min)

Provjereno

Emisiju provjerno pogjedajte ovdje. Prilog o vozačima pogledajte od 23. minute.

 

 

 

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
Tags: naknada štete, prometna nesreća, provjereno, udruga bonus
Share this entry
  • Share on Facebook
  • Share on Twitter
  • Share on Google+
  • Share on Pinterest
  • Share on Linkedin
  • Share on Tumblr
  • Share on Vk
  • Share on Reddit
  • Share by Mail
https://www.naknadastete.hr/wp-content/uploads/2017/12/provjereno.jpg 362 642 Marina M. http://www.naknadastete.hr/wp-content/uploads/2016/08/UB_horiz_web-300x124.png Marina M.2017-12-08 14:09:572017-12-12 13:38:52Za Provjereno NoveTV pričali smo o problemu nedostatnog liječničkog nadzora starijih vozača
You might also like
Velikom brzinom mi se približavao rasvjetni stup. Pokušao sam ga cik-cak vožnjom izbjeći ali me je svejedno pogodio u hladnjak.-ili Zašto je dobro odvagnuti svaku riječ koju izgovorite osiguravatelju?
Komentar na postupke naknade štete
Čak i ako se utvrdi da je do nesreće došlo greškom vozača, to ne znači da obitelj stradalih nema nikakva prava
Gostovanje u emisiji, Istrage prometnih nesreća
Trebate osiguranje? I to imamo.
Zahtjev za zaštitu prava na suđenje u razumnom roku – kada se sudski spor otegne van svake pameti imate pravo na naknadu do 35000 kuna
Kada politika ugrožava živote – Nikakav pravilnik ne može nadoknaditi ispuštanje obveze liječničkog pregleda za produljivanje vozačke dozvole nakon 65. godine iz Zakona o sigurnosti prometa na cestama
Samo jednim člankom zakona dokazat ću da pravosuđem rukovode pojedini ljudi koji donose sulude odluke, za njih ne odgovaraju a koštaju sve nas
0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Najsvježiji članci

  • Što nakon prometnih nesreća? Pogledajte komentar Udruge Bonus u emisiji Informer na Nova TV
  • Gostovanje u emisiji, Istrage prometnih nesreća
  • Komentar na postupke naknade štete
  • TKO je vlasnik divljači?
  • Vještak Vili Beroš
  • Prometna nesreća uzrokovana nanosima blata na cesti
  • Odabir osiguratelja!
  • Zahtjev za tuđom pomoći i njegom, primjer iz prakse
  • Predsjednik udruge o učestalim nesrećama sa divljači. Tko je odgovoran, kako do naknade štete, pogledajte kako je bilo u gostovanju na RTL Direktu.
  • Sud je presudio da dijete od 16 mjeseci ne može stvoriti emotivnu povezanost sa djedom niti trpjeti emocionalne posljedice njegove smrti posebno iz razloga što se radilo o kućanstvu sa velikim brojem članova.
  • Vozilo koje je bilo razbijano u prometnoj nesreći ima manju cijenu na tržištu i osiguravatelj je dužan to nadoknaditi
  • Štetu na vozilima koju divljač napravi na autocesti ipak je dužan platiti HAC, odnosno njihov osiguravatelj
  • Poštovani ministre izv.prof.dr.sc.prim Vili Beroš
  • Niste bili vezani, a dogodila se nesreća
  • Poštovani gospodine ministre Beroš: Učinilo mi se da ste me prozvali u odgovoru novinarki Slavici Lukić
  • Pitanje je za koliko prostora Grad Zagreb naplaćuje najamninu, a da za to nema nikakvu pravnu osnovu
  • Gostovali smo: Konvoj HR 2
  • Kalkulator cijene osiguranja
  • Osam godina lažirali nesreće i varali osiguranje: Uhićena je organizirana grupa od 27 osoba
  • Dvanaesta godina parnice za naknadu štete iz prometne nesreće: Teško je reći gdje je pošlo krivo dok vrijeme ide, a troškovi se gomilaju.
  • Zakonska odredba ne određuje koliko najviše iznosi širina zemljišnog pojasa koje se nalazi uz javnu cestu koje čini dio javne ceste, već samo minimalnu širinu istog od 1 metra. Što to znači za konkretne slučajeve naknade štete?
  • Udarili ste divljač ili ste tek nepropisno parkirali? Ne brinite, imamo rješenje!
  • Udruga Bonus, agencija Spremni na vrijeme i osiguravajuće društvo Triglav najvaljuju veliku prodajnu akciju od Nove godine.
  • Odluku o izboru osiguranja prepustite nama
  • MUP povlači zakonsku odredbu radi koje su liječnici lani pretresli ordinaciju jer je-preskupa
  • Trebate obvezno osiguranje od automobilske odgovornosti?
  • Iznosi za utvrđivanje visine novčane naknade nematerijalne štete porasli su za 50%
  • Nevjerojatno je da su naknade za lake tjelesne ozljede veće i u Srbiji nego kod nas
  • Nevjerojatna presuda da predujmljeni novac nije potrebno vraćati je nažalost pala na županijskom sudu
  • Moje je da organiziram naplatu štete, a jasno da će osiguravatelji restriktivno tumačiti svoje obveze.

Udruga Bonus info

Udruga stradalih u prometnim nezgodama - "Bonus"

Adresa sjedišta:
Ulica Ive Miličića 4
21450 Hvar

Poslovnica:
Trg bana J. Jelačića 6, Zagreb

Kontakt:

E-mail:

info@naknadastete.hr

obrazac za kontakt

Kontakt u slučaju nezgode:
072/200-300

U radno vrijeme 9-16h:
01/4666441 ili 098/236-290

Pratite nas na Facebooku!




© 2016-2018. Udruga Bonus.
Pravne informacije o udruzi
Andrej Bulat u emisiji RTL Direkt Zorana Šprajca Evo kako da božično drvce prevezete na siguran način, da pritom ne oštetite...
Scroll to top