ZAMJENSKO VOZILO

/
Zamjensko vozilo, odnosno naknada za korištenje zamjenskog vozila ima raznorazna tumačenja od strane osiguravatelja, a jednako tako i razne stavove suda. Prema našem mišljenju, a tumačeći cijel odsjek 7 (popravljanje štete) bi bio u cijelosti obeštetiti oštećenika, jer isti nije odgovoran za nastalu štetu.

Naknada štete za troškove zamjenskog vozila

/
Da biste nakon prometne nezgode ostvarili pravo na zamjensko vozilo (jasno, pod pretpostavkom da niste krivi) po našem iskustvu potrebno je dobro pripremiti dokumentaciju.

Smještaj u domu za stare i nemoćne nakon prometne nezgode

/
Predmet radi naknade štete nakon ozbiljnog protoka vremena ipak završava pravomoćnom odlukom, u okviru koje je osiguravatelj u obvezi plaćati smještaj u domu za stare i nemoćne. Smatrali smo da je time sve konačno riješeno.

Kako je auto jednog studenta zapalio njih sedam? 'Mogu se obeštetiti od vlasnika od kojeg je krenulo'

/
Prošle godine u Hrvatskoj je gorjelo oko 600 prometnih vozila, najviše u Splitsko-dalmatinskoj županiji. Ovisno o tome što je uzrok, ovisi i isplata štete. Ako je podmetnuto, odgovara počinitelj. No ako se automobil zapalio sam, priča se komplicira. Ono što je sigurno da se mogu obeštetiti od vlasnika vozila s kojeg je krenuo taj požar jer vlasnik temeljem Zakona o obveznim osobama odgovara za štetu koju njegova stvar prouzroči trećim osobama. Ali je pitanje da li će vlasnik vozila bit solventan i u toj mjeri moć nadoknadit štetu ili je čovjek penzioner pa onda teško je očekivat od njega da ima novaca jer je šteta očito veća", rekao je predsjednik Udruge stradalih u prometu Bonus, Mihael Hribar za RTL Danas.

Troškovi liječenja nakon prometne nezgode

/
Osiguravatelji, ako se postavi takav zahtjev, odbijaju plaćanje jer su to već platili HZZO-u. Do takvog sustava došlo se davno, za "vladavine" dr. Bergmana, kao direktora HZZO-a. Ono što moramo naglasiti, za svako "iskakanje" iz sustava, mora postojati ozbiljna medicinska dokumentacija - ne ono "rekao mi je doktor" nego napisao. I tada vas može očekivati ozbiljan spor i neizvjesni ishod. Mi smo vodili nekoliko sporova u vezi protetike (ozbiljne su razlike u cijeni i kvaliteti), a u svim je bilo odlučno mišljenje vještaka kojeg određuje sud te njegovog mišljenja nakon provedenog vještačenja.

Naknada štete za zamjensko vozilo

/
Prema našem mišljenju pravo na zamjenski automobil za trajanja popravka proizlazi iz čl. 1090 ZOO-a, automatikom, jasno uz predočene račune zamjenskog vozila, no sudska praksa je usvojila stanovište da tužitelj mora dokazati poslovnim razlozima potrebu zamjenskog vozila. Često se otvara pitanje trajanja tog popravka i usklađivanje potrebnih sati naznačenih u izvidu štete. No mi smatramo da nije i ne može biti na teret oštećenika činjenica da je popravak zbog raznoraznih okolnosti trajao bitno duže nego je to procijenio nadležni procjenitelj.

Gostovanje u emisiji, Istrage prometnih nesreća

/
Predsjednik Udruge stradalih u prometu "BONUS" gostovao je u emisiji HRT-a "Istraga prometnih nesreća" koja se referira na prometne nesreće sa smrtno stradalim učesnicima. U emisiji su spomenuti neki od problema s kojima se susreću oštećeni prilikom realizacije naknade štete.

Komentar na postupke naknade štete

/
Vro frekventno se u predmetima radi naknade štete susrećemo s problemom pribave potrebne dokumentacije koja je nužna da bi osiguravatelj ustvrdio svoju obvezu.

Vozilo koje je bilo razbijano u prometnoj nesreći ima manju cijenu na tržištu i osiguravatelj je dužan to nadoknaditi

/
U sudskom postupku provedeno je prometno-tehničko vještačenje na okolnost umanjenja vrijednosti vozila. Stalni sudski vještak za cestovni promet utvrdio je da tržišna vrijednost vozila umanjena za 30% od cijene popravka, dakle 11,500 kuna. „Nakon kvalitetnog popravka vozilo gubi tehničke značajke. Prilikom prodaje slično popravljena vozila na tržištu imaju manju cijenu od cijene vozila koja nisu bila slično popravljana.“ – potvrdio je vještak.

Štetu na vozilima koju divljač napravi na autocesti ipak je dužan platiti HAC, odnosno njihov osiguravatelj

/
Činjenica da su divlje svinje ušle na kolnik ceste ukazuje na propuste osiguranika tuženika u održavanju iste odnosno očito je da osiguranik tuženika nije postupio ili održavao ogradu na način da je osiguravao zaštitu prometa na autocesti od divljači (u konkretnom slučaju divlje svinje).“

Niste bili vezani, a dogodila se nesreća

/
Jedan od sve češće zastupljenih prigovora osiguravatelja u parnicama radi naknade štete je prigovor podijeljene odgovornosti ili suodgovornost za nastalu štetu. Odluke sudova odnosno bolje rečeno sudaca, po istaknutom prigovoru, po mom mišljenju nije moguće predvidjeti jer smo se načitali raznih presuda i raznih obrazloženja. U takvim slučajevima stvarno dolazi do primjene postulata da sud sudi slobodnom ocjenom dokaza, stvarajući pri tome neki svoj stav koji vrlo često ima vrlo logično obrazloženje.

Kalkulator cijene osiguranja

/
Pomoću našeg kalkulatora cijene osiguranja saznajte kolika je cijena osiguranja Vašeg automobila u Triglav osiguranju.

Dvanaesta godina parnice za naknadu štete iz prometne nesreće: Teško je reći gdje je pošlo krivo dok vrijeme ide, a troškovi se gomilaju.

/
U pravosudnom sustavu u kojem je moguće da parnica potraje 12 godina, i kraj joj se ne nazire, iznos parničnog troška zna biti vrlo nepredvidiva kategorija. Zato je pametno osigurati se da ga, u slučaju potrebe, snosi netko drugi. Udruga Bonus svojim članovima nudi besplatno zastupanje odvjetnika i pravnu pomoć u svim predmetima, što uključuje i plaćanje sudske takse kao i potrebnih vještačenja.
Ilustracija

Zakonska odredba ne određuje koliko najviše iznosi širina zemljišnog pojasa koje se nalazi uz javnu cestu koje čini dio javne ceste, već samo minimalnu širinu istog od 1 metra. Što to znači za konkretne slučajeve naknade štete?

/
Za vrijeme kretanja vozila državnom cestom na prednje vjetrobransko staklo je pala suha grana sa stabla breze koja se nalazila sa desne strane kolnika gledano u smjeru kretanja vozila. Uslijed pada grane, došlo je do oštećenja na vozilu. Hrvatske ceste dužne su namiriti štetu na vozilu neovisno o činjenici sto se stablo breze s kojeg je pala grana nalazi na zemljištu koje je u vlasništvu privatne osobe, rezime je presude Općinskog građanskog suda u Zagrebu.

Nevjerojatna presuda da predujmljeni novac nije potrebno vraćati je nažalost pala na županijskom sudu

/
Deset tisuća kuna, koje je primila kao predujam za nužne troškove, i obvezala ih se vratiti kada dobije odštetu od osiguravajućeg društva za ozljede zadobivene u prometnoj nesreći, stranka je naprosto odlučila zadržati otkazujući, kada je došao trenutak naplate, svaku suradnju. Postoji li pravosuđe u kojem to može proći? Umalo!

Pitanja vezana uz štetu od potresa

/
Ako bih trebao dati savjet oštećenom ima li ili nema pravo na naknadu štete moje mišljenje je da postoji obveza plaćanja štete i da ne može biti riječ o višoj sili jer kada se netko osiguravao od potresa valjda je bilo jasno da je potres viša sila i nije neki ljudski faktor.

Kratki vodič kroz naknadu štete iz prometne nesreće za sve obiteljske odvjetnike, lokalne odvjetnike, odvjetničke vježbenike i one koji se tako osjećaju:

/
Ne postaviti, dakle, specificirani zahtjev nadležnom osiguravatelju odmah nakon dobivene punomoći i pribavljanja dokumentacije je neprofesionalno vođenje predmeta, što u određenim okolnostima može donijeti razne komplikacije.

Vratite suđenje u okvire zakona, a ne improvizacije, medija, političkih odluka i politikanstva interesnih grupacija.

/
Ako vi sada, kao predsjednik Vrhovnog suda, navodite da je predmet koji je bio povod vašem obraćanju javnosti trebalo riješiti nagodbom s državnim odvjetništvom, što je točno, bilo bi korektno reći koliko je predmeta riješeno na taj način.

Kada se radi o pravnim ili, bolje reći, proceduralnim postupcima, mahom smo uvjereni u svoje znanje i dostatnost.

/
Obično nam nije nikakav problem naručiti vodoinstalatera, električara ili bilo kojeg drugog majstora kada nam zatreba. Ono što ne znaš učiniti sam i valja riješiti tako da konzultiraš nekoga tko se tim zanimanjem bavi, pa je za očekivati da će u nešto kraćem vremenu doći do rezultata i poštedjeti te od nagađanja i metode pokušaja i pogreške.

Kada dva sudska postupka rezultiraju s dva različita krivca za istu prometnu nesreću.

/
Iz jedne nesreće vode se dva sudska predmeta , u jednom zahtjev za naplatu štete na vozilu, materijalne štete, u kojem sud odbija tužitelja uz navod da je isključivo kriv za nastali udes, a u drugom predmetu iz istog događa, nematerijalna šteta u kojem slučaju sud u cijelosti usvaja tužbeni zahtjev i utvrđuje da je drugi sudionik isključivo odgovoran za štetu. Dakle, isti događaj, dva različita suca, dva različita vještaka i dvije različite odluke. Kako je to moguće?

Što ne valja s Orijentacijskim kriterijima VSRH: Za istu ozljedu u Italiji biste dobili dvadeset puta veću odštetu od osiguranja

/
Za tešku ozljedu crijeva i 25% invalidnosti dosuđeno 44.000,00 kn, a za istu takvu ozljedu s istim postotkom invalidnosti talijansko osiguranje ponudilo je oštećeniku iznos od 115.000 eura.

Za pojedine prekršaje sada možete dobiti dvostruko više bodova.

/
Negativni prekršajni bodovi u sustavu su 23 godine, a da dio vozača nikada nije naučio što oni znače, za koje se prekršaje dodjeljuju i kada se brišu.

Plaćanje kazne za nepropisno parkiranje moguće je izbjeći, ako to baš želite

/
Kada se, dakle, nađete u situaciji u da nepropisno parkirate, i budete u tome opaženi, evo što vam je za činiti, po koracima:

U slučaju gubitka sudskog spora možete biti dužni namiriti troškove postupka ne samo tuženiku nego čak trima stranama. Kako?

/
Zamislite nemilu situaciju u kojoj stradate kao putnik u vozilu svog prijatelja na način da vas drugo vozilo udari odostraga. Kao treća strana nesporno imate pravo na naknadu štete od bilo koje strane pa podnosite zahtjev po polici osiguranja svog prijatelja. No, tijekom postupka osiguravatelj vozila koje vas je udarilo javlja se kao umješač. Što to znači za postupak i za vas?

Znate li da postoji jedinstvena polica osiguranja od naleta na divljač?

/
Lani je po prvi puta u Hrvatskoj sklopljena jedinstvena polica osiguranja od naleta na divljač za područje cijele države koju sufinanciraju Ministarstvo poljoprivrede i lovačke udruge, a njen je nositelj Hrvatski lovački savez.

Stradali ste u automobilu pripitog vozača i zanima vas hoće li osiguranje svu štetu koju naplatite tražiti od njega?

/
Osiguravatelj mora u tužbi dokazati uzročno-posljedičnu vezu između alkohola i prometne nesreće i, k tome, biti siguran da će sudske troškove i svoje potraživanje imati od čega naplatiti pa su osiguravatelji redovno jako skloni nagodbama s krivcima pa i prihvaćanju manjih iznose od stvarno isplaćenih, a da bi izbjegli dugotrajne, skupe, a koji put i neizvjesne sudske sporove.

Aplikacije za označavanje policijskih patrola: Ugrožavaju li sigurnost prometa ili je svaka prevencija dobra?

/
Ljetos proširena i na Hrvatsko tržište, popularna srbijanska aplikacija za izbjegavanje policije MyPatrol uvela je naplatu. Korisnici koji nemaju dovoljno doprinosa u obliku prijeđenih ruta i prijavljenih ili potvrđenih patrola prisiljeni su plaćati uporabu. Dakle, sigurni su samo taksisti, što je vijest koja je vjerojatno razočarala puno mladih vozača.

Sudski proces: Ponekad je zastrašujuće s kakvom vrstom nonšalancije učesnici rješavaju kojiput vrlo ozbiljne životne probleme.

/
Nakon što smo prethodno utvrdili zašto je zašto je iznos VPS-a toliko važan, možemo govoriti o načinu na koji se utvrđuje vrijednost predmeta spora prilikom utuženja, a kako vaš predmet ne bi krenuo po zlu od samog početka, jer će tijekom suđenja biti dovoljno prilika da se to dogodi, i bez krivnje vašeg odvjetnika.

Postavljanje tužbenog zahtjeva u milijunskim iznosima nijedan vam ozbiljan odvjetnik neće predložiti

/
O vrijednosti predmeta spora ovisi i visina odvjetničkih naknada, a samim time i troškova vođenja spora, koje ste dužni podmiriti ovisno o uspjehu u sporu, dok ste svaku obavljenu radnju svog odvjetnika dužni podmiriti po izdanom računu, neovisno o tome jeste li spor uopće dobili.