Stradali ste u automobilu pripitog vozača i zanima vas hoće li osiguranje svu štetu koju naplatite tražiti od njega?

Osiguravatelj mora u tužbi dokazati uzročno-posljedičnu vezu između alkohola i prometne nesreće i, k tome, biti siguran da će sudske troškove i svoje potraživanje imati od čega naplatiti pa su osiguravatelji redovno jako skloni nagodbama s krivcima pa i prihvaćanju manjih iznose od stvarno isplaćenih, a da bi izbjegli dugotrajne, skupe, a koji put i neizvjesne sudske sporove.

Da ne biste trebali piti i voziti, vjerujem, već ste negdje čuli. No, običaji su običaji pa krenu runde, one oproštajne, tzv. putne,  pa konačno dođe i ona zadnja, kaputna. Kada napokon sjednete u svog ljubimca  opasnost ste za sebe, suputnike i svakoga tko vam se nađe na putu. I nesreća se lako desi.

Imali smo puno slučajeva u kojima su u automobilu prijatelji, rodbina ili bračni drug vozača što komplicira poziciju oštećenog kada potražuje štetu od osiguravatelja, jer će regres biti naplaćen od vozača, što obično ne čini zadovoljstvo niti jednoj od strana. Takva situacija često dovodi do razlaza prijatelja, kidanja porodičnih veza, pa i rastava brakova.

Suputnici, obično vaša rodbina ili prijatelji, često ne smatraju da se zaslužujete suočiti s posljedicama svojih glupih odluka nego, lojalni kakvi već jesu, pitaju što će se dogoditi vozaču ako oni potražuju štetu zbog svojih ozljeda i hoće li osiguravatelj onda taj iznos potraživati od vozača, nakon što isplati njima štetu. Jednoznačnog odgovora na to pitanje nema.

Za koncentraciju manju od 0.5 promila neće se dogoditi ništa, a dalje ovisi o politici koju svako pojedino osiguravajuće društvo koju primjenjuju u slučaju tzv. regresnih tužbi. Pojedini osiguravatelji ne kreću u regres ispod 0.8 promila alkohola ili, samo opreza radi, postave zahtjev štetniku pa, kada se ogluši, ne inzistiraju dalje. Stvar, jasno, ovisi i o samim okolnostima koje su dovele do prometne nesreće. Zašto?

Prvi i osnovni razlog tome je to što osiguravatelj mora dokazati uzročno-posljedičnu vezu između alkohola i prometne nesreće. U situaciji kada imate iznad promila vrlo teško ćete dokazati da vaša nesreća nema veze sa alkoholom, iako je i to teoretski moguće. Recimo, sletjeli ste s ceste jer je bila zaleđena pa biste vjerojatno sletjeli i trijezni. Drugi razlog je to što osiguravatelj provjerava prije pokretanja tužbe radite li pa hoće li, kada dođe do presude, imati svoje potraživanje od čega naplatiti. Naime, vođenje sudskog spora košta i osiguravatelja pa je moguća procjena osiguravatelja je da je skuplja pita od tepsije, ako je platio oštećenom par tisuća kuna, a mora se upustiti u neizvjestan spor i, konačno, neizvjesnu naplatu.

No, u slučaju velikih tragedija, teških tjelesnih ozljeda i smrtnih ishoda, iznosi koje plaća osiguravatelj su koji put milijunski, a obveza krivca je ipak limitirana apsolutnim iznosom koji, u slučaju alkohola, iznosi 10 prosječnih osobnih dohodaka u Republici Hrvatskoj.

Imali smo i slučajeva u kojima su se sudionici dogovorili, jer je  iznos štete je znatno veći od 10 prosječnih osobnih dohodaka, pa bi oštećeni podmirio eventualni regresni zahtjev vozaču, a razliku zadržao sebi. Naravno, ako je šteta velika pa se to još uvijek “isplati”. Takvi dogovori funkcioniraju među poznatima, najčešće ako su zajedno i pili.

No, kada se radi o pješacima ili sudaru s drugim vozilom nije za očekivati neki dogovor, ali je zato za napomenuti je da su osiguravatelji jako skloni nagodbama s krivcima pa i prihvatiti i manje iznose od stvarno isplaćnih, a da bi izbjegli dugotrajne, skupe, a koji put i neizvjesne sudske sporove. Naš je savjet, jasno, da ne pijete. Osim toga, taxi je fantastično rješenje, ne sjedajte nikad u automobil s pijanim vozačem jer ne postoje novac koji vas može vratiti u početno zdravstveno stanje. No, ako se nesreća već dogodi obavezno zatražite stručni savjet prije nego što donesete bilo kakvu odluku.

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail
0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *