Odabir osiguratelja!

Više puta, no valja ponavljati, skretali smo pažnju da se osiguravatelj ne ocjenjuje po visini premije, već po načinu isplate štete.

Posebni problem je obvezno osiguranje motornih vozila, jer to osiguranje pokriva štete koje vi svojim vozilom počinite trećim osobama. Dakle, u slučaju nastanka štete, vi treće osobe suočavate sa vašim odabirom osiguravatelja, a on se suočava/oštećeni, s procedurom i korektnim ili nekorektnim osiguravateljem.

U vrijeme kada je premija za obvezno osiguranje motornih vozila bila pod kontrolom Hrvatskog ureda za osiguranje i u okviru bonus/malus sustava postojala su neka pravila. Pravila su se doduše kršila, ali je postojao neki sustav i neka mogućnost kontrole visine premija.

Onda je došlo do liberalizacije tržišta, pa je svaki osiguravatelj, respektirajući svoje tehničke rezultate mogao formirati svoju premiju.

Obzirom da kao osiguravatelj primaš premiju u trenutku sklapanja osiguranja, a šteta eventualno nastupa kasnije pa kao osiguravatelj dolaziš u poziciju da ti je u interesu svoju obvezu isplate štete odgoditi odnosno odgađati, pa tko izdrži.

Imajući u vidu da npr. kod materijalnih šteta, prvo čekaš zapisnik policije/obično mjesec dana, pa potom dijelove za zamjenu ovisno o modelu, opet cca mjesec dana, pa onda popravak, trajanje vrlo često ovisi da li štetu popravljaš u gradu ili van grada, očito je da si bez vozila najmanje dva mjeseca.

Posebna priča je kod ozljeda. Čekaš završetak liječenja, konačne odluke doktora, a osiguravatelj ima veličanstveni model, SUDSKI POSTUPAK.

Trajanje? Vjerujem da ste o tome već nešto čuli.

Tada kada vam više nije do ničega osiguravatelj nudi nešto što se zove nagodba. Jasno manje nego što bi vam pripadalo, ali skraćuje i čuva živce.

Što vas točno pripada piše u tzv. orijentacijskim kriterijima koje je propisao Vrhovni sud. Prije cca dvije godine orijentacijski kriteriji su korigirani i povećani za 50%.Takav model primijenjen je potpuno van svih pravnih i ekonomskih logika, a uzrok je detektirao i formulirao jeda osiguravatelj, navodeći da oni tamo/na Vrhovnom sudu, jednostavno ne znaju kako izvršiti usklađenje, pa su udarili hametice, dijelom retroaktivno, djelom anticipativno.

Što će se događati uslijed, već evidentirane inflacije, valja sačekati.

I zato vam savjetujemo da pregledavate naše stranice i probate se naći u nekom od opisanih slučajeva, predlažemo vam i učlanjenje u Udrugu stradalih u prometnim nezgodama „Bonus“, jer tada temeljem učlanjenja, možete pitati i dobiti odgovore koje razumijete, a na temelju tih informacija možete izabrati put rješenja svojih problema.

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail
0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *