„Gospon doktor ja bi štel da je sve po zakonu, i u moju korist!“

Ne volim generalizirati ali moram ustvrditi da, ako ne baš sve, ali neke struke, odnosno poslovi, imaju načela, obrasce ponašanja koje je formiralo vrijeme, stupanj civilizacije, svladana iskušenja, dotadašnje iskustvo i sl.  Neki to nazivaju i kodeksom ili nepisanim pravilima, ovako ili onako, ali poanta je da ih se svi pridržavaju.

Odvjetnik kćeri stradaloga rekao da nema pravo na naknadu štete. Uključila se Udruga.

Statistički, najveći broj prometnih nesreća sa smrtnim ishodom dogodi se u danima vikenda, kao posljedica veselih proslava zalivenih alkoholom. A nema većeg slavlja od onoga kada Romi obilježavaju Đurđevdan.

Naletio na srnu, a lovačko društvo nema dovoljno niti da bi platilo vještačenje: Još jedan primjer dugotrajnog sudskog postupka zbog naleta na divljač

Lovačka su društva, koja su po zakonu odgovorna za lovna područja koja se nalaze uz cestu te su ih dužna osigurati i postaviti znakove upozorenja, često na granici solventnosti, pa ne samo da ne mogu pokriti štetu nastalu na vozilu, već često ne mogu pokriti niti troškove sudskog vještačenja a i sklona su odugovlačenju postupka koji se, poput ovog slučaja, često znaju protegnuti i na tri ili više godina…

Andrej Bulat čekao je više od šest godina na presudu šibenskog općinskog suda za prometnu nesreću u kojoj je bio – suvozač. I dočekao.

Andrej Bulat, ako se sjećate, izgubio je obje noge u prometnoj nesreći prije više od šest godina, u kojoj je bio suvozač. U tih šest i pol godina, prve tri godine Andrej nije imao nikakvih prihoda, a ovisio je o pomoći svoje obitelji. Prateći slučaj na našem facebooku pitali ste se zašto je sve to trajalo tako dugo. Pitali ste se što radi Andrejeva odvjetnica, oteže li druga strana postupak u nedogled? Možda smo vam trebali napomenuti da se suđenje odvijalo u – Šibeniku.

Velikom brzinom mi se približavao rasvjetni stup. Pokušao sam ga cik-cak vožnjom izbjeći ali me je svejedno pogodio u hladnjak.-ili Zašto je dobro odvagnuti svaku riječ koju izgovorite osiguravatelju?

Pisane izjave osiguranika:
1) Odmakao sam se od ruba ceste, bacio pogled na moju punicu i sletio u kanal.
2) Nakon razvoda od moga supruga svako općenje preuzeo je moj odvjetnik.
3) Morala sam ispuniti toliko obrazaca da bi mi skoro bilo draže da moj dragi suprug uopće nije preminuo…

Kako izgubiti nesporan slučaj?

Puno smo pričali o tome što je potrebno da se dobije naknada štete, ali znate li što je potrebno da slučaj izgubite i da stranka nikada ne dobije naknadu štete na koju ima pravo? Donosimo dva recepta iz prakse u priči o jednoj stranki i četiri odvjetnika:
Potrebna su vam barem četiri odvjetnika, jedan koji nema pojma o naknadi štete, drugi koji ne čita spis i još dva da nasumičnim pokušajima neuspješno pokušaju popraviti štetu; iskustvo je koje je s nama podijelio član.

Ako se prometna nesreća nije dogodila na javnoprometnoj površini, obvezno osiguranje nije dužno pokriti štetu trećim osobama

Teška prometna nesreća u kojoj je na privatnom terenu oko skladišta jednog trgovačkog centra smrtno stradao pješak kojega je, prilikom vožnje unatrag, pregazilo teretno vozilo, dobar je primjer na kojem našim članovima možemo pojasniti razliku javnoprometne površine i privatnog zemljišta, te dodatno naglasiti kako osnovna osiguranja ne pokrivaju štetu učinjenu trećim osobama van javnoprometnih površina. Primjerice, takve su brojne ceste i putovi na privatnim zemljištima, polja i slična mjesta po kojima se često prometuje traktorima ili upitno ispravnim automobilima…

Vozila se na blatobranu neregistriranog starog traktora: u kojoj je mjeri odgovorna za nesreću koja se potom dogodila?

Jednostavno je nevjerojatno da su ljudi spremni riskirati ozbiljne ozljede, pa čak i invalidnost i moguću smrt, vozeći se na blatobranima starih traktora, u prikolicama traktora, u teretnim prostorima kombija i kamiona, te – naročito “popularno” – u prtljažnicima automobila. Budući da ovakvi slučajevi nisu nimalo rijetki, razmatramo jedan koji zorno pokazuje kako je u kasnijem sudskom postupku itekako važno utvrditi odgovornost pojedinca koji se svjesno doveo u poziciju što je rezultirala nesrećom i ozljedom.

Kako ispravno utvrditi iznos pravične novčane naknade i zašto nije dobro pretjerivati s njegovom visinom prilikom podnošenja tužbe

S obzirom na određene pravne nesigurnosti koje se zbog karaktera hrvatskog pravosuđa inherentno i neizbježno pojavljuju svaki puta kada se podnosi neka tužba, smatramo važnim upozoriti članove naše udruge i ostale čitatelje na to koliko je važno ispravno i odmjereno postaviti visinu zahtjeva za neimovinsku štetu.

Pijan vozilom koje nije smio voziti skrivio nesreću. Od koga teško ozlijeđeni suvozač može tražiti naknadu štete?

Zbog izazivanja prometne nesreće pijani je vozač osuđen na dvije godine zatvora. Međutim, pravu dramu, životnu i sudsku, doživio je suputnik. U nesreći je teško ozlijeđen, amputirane su mu potkoljenice, a na sudu mu je osporavan odštetni zahtjev jer je navodno bio svjestan da je vozač bio pijan te da je neovlašteno koristio automobil inozemnih tablica.

Motociklist je naletio na srnu iz lovišta bez koncesionara. Tko je odgovoran za štetu?

Vozeći se državnom cestom dvadesetogodišnji motociklist je udario u srnu koja je u tom trenutku izletjela iz šume. Zbog zadobivenih ozljeda te uništenog motocikla vozač je tužio Hrvatski lovački savez. Međutim najprije je na prvostupanjskom sudu vozaču odbijen tužbeni zahtjev, a na drugostupanjskom presuda je pobijena.

Tragedija zbog neodgovarajućih guma i snijega: Otac izgubio kontrolu, poginule mama i beba

Na ravnom i neosvijetljenom dijelu ličke magistrale, na snijegom pokrivenoj cesti uz smanjenu vidljivost zbog povremenih vijavica, vozač je u izgubio kontrolu. Vozilo se zanijelo, zarotiralo i prešlo na suprotnu, lijevu stranu kolnika. U tom je trenutku naišlo drugo vozilo i udarilo u stražnji dio automobila koji se prepriječio na cesti. Sudar je završio tragično.

Ozlijeđena obitelj tužila osiguravatelja: Tko je odgovoran za štetu nakon eksplozije automobila pri utakanju plina?

Nakon eksplozije automobila pri kojoj su ozlijeđeni vlasnik vozila, njegova supruga i dijete postavilo se pravno pitanje smatra li se da je vozilo u pogonu i na benzinskoj postaji te pokriva li u tom slučaju osiguravajuća kuća u kojoj je osigurano vozilo nastalu štetu koju su kao treće osobe pretrpjeli sudionici nesreće.

Naletjela autom na divlju svinju na granici dvaju lovišta, trupla nema. Kako utvrditi krivnju?

U ovom našem primjeru vozačica je naletjela na divlju svinju vozeći noću po jednoj javnoj cesti. Bilo je nekoliko poteškoća u utvrđivanju konačne odgovornosti: truplo svinje nije nađeno na cesti, u policijskom zapisniku nije bilo evidencije o znakovima upozorenja na cesti, a sama se cesta nalazila upravo na području razgraničenja dvaju lovišta kojima upravljaju dva različita lovačka društva…

Motociklist tužio grad: Tko je odgovoran zbog izlijetanja s ceste uslijed masne mrlje?

Kada je motociklist izletio s ceste u jednom velikom hrvatskom gradu zbog masne mrlje na cesti – pri čemu pukom srećom nije i sam ozlijeđen, ali je motocikl pretrpio ozbiljna oštećenja – postavilo se pitanje tko je odgovoran za stanje javne prometnice i konkretnu prometnu nezgodu. Što možemo naučiti iz ovog primjera o slučajevima kada do prometne nezgode dolazi zbog tehničke neispravnosti ceste – i što možete učiniti ako se to dogodi vama?