Neujednačenost sudske prakse

Pod gore navedenim brojem Vi ste potpisali, a građanski odjel donio pravno shvaćanje o promjeni “orijentacijskih kriterija” – visine pravične novčane naknade nematerijalne štete.

Utoliko smatram da ste Vi, odnosno građanski odjel, ovlašteni dati autentično tumačenje napisanog teksta. Odluka je po mom mišljenju donijeta s ozbiljnim zakašnjenjem, koje se implicite može nazrijeti u konstataciji da je od prethodnih kriterija plaća narasla za 62%, pa eto ta okolnost “traži” aktivnost. Ne mogu se oteti dojmu da je odluka donesena “preko koljena”, a obrazloženje nedostatno. Razumijem i da je vrlo teško vrlo različite pravne, kao i životne situacije prevesti u provedbeni propis.

Recentne odluke Vrhovnog suda, gdje se dopuštaju revizije, jer je navodno nastupila zastara za povišenje tužbenog zahtjeva (od događaja prošlo više od tri godine) pokazuje da različito tumačimo odluku, odnosno pripadajuće obrazloženje.

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

Stranka

Kada sam stjecao nekakve prve spoznaje o funkcioniranju odvjetničkog ureda, tada kao vježbenik u uredu pok. Joze Radovčića čuo sam jednu konstataciju koja mi baš nije bila sadržajno jasna: “Najveći neprijatelj kancelarije je vlastita stranka”. Kasnije sam shvatio, a pokušat ću proventilirati tu temu.

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

Pješakinja je preminula godinu i po nakon što ju je udario automobil, osiguravatelj niječe uzročnu vezu. Odluka je na vještaku.

Prilikom naleta automobila pješakinja je zadobila po život opasne ozljede, višestruke prijelome te ozljede mozga zbog kojih je psihoorganski promijenjena. Nesposobna za brigu o sebi, nakon godinu i po psihičkog i fizičkog propadanja, iz udomiteljstva je u stanju sepse dovezena u bolnicu u kojoj i umire od posljedica upale pluća.

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

Je li vozač vozač samo dok je u vozilu i što je onda kada iz vozila izađe, ako nije treća osoba?

U ruke Udruge dospio je još jedan tragičan slučaj koji dokazuje da to treba li se vozač u pojedinom slučaju smatrati vozačem ili trećom osobom nije tako lako definirati, kao što bi se to na prvi pogled moglo činiti.

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

Samozapaljenje automobila: Ima li i tko ima pravo na naknadu štete?

ada otvorite vrata parkiranog automobila i pogodite biciklistu on ima pravo temeljem objektivne odgovornosti naplatiti štetu, neovisno o činjenici da vozilo nije u pokretu. Poznate su i štete kada vozač parkira automobil, izađe iz automobila, a automobil sam krene i počini štetu. Imamo samozapaljenja na parkiralištu… A imamo i ovakve slučajeve.

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

Suprotna vladavini prava nije vladavina nepravde nego vladavina pojedinca

Vladavina pojedinaca, čiji se interesi štite i na način da se, ako treba, nečuvenim pravnim manevrom poništava klauzula pravomoćnosti na presudi, uvažava žalba uložena nakon isteka roka i predmet vraća na ponovno, njemu sklonije, suđenje, prava je suprotnost vladavini prava i razlog zašto neki, kao junak naše priče, do pravde ne mogu doći ni nakon dvadeset godina suđenja. Njegove nevjerojatne presude donosimo u prilogu.

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

„Gospon doktor ja bi štel da je sve po zakonu, i u moju korist!“

Ne volim generalizirati ali moram ustvrditi da, ako ne baš sve, ali neke struke, odnosno poslovi, imaju načela, obrasce ponašanja koje je formiralo vrijeme, stupanj civilizacije, svladana iskušenja, dotadašnje iskustvo i sl.  Neki to nazivaju i kodeksom ili nepisanim pravilima, ovako ili onako, ali poanta je da ih se svi pridržavaju.

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

Odvjetnik kćeri stradaloga rekao da nema pravo na naknadu štete. Uključila se Udruga.

Statistički, najveći broj prometnih nesreća sa smrtnim ishodom dogodi se u danima vikenda, kao posljedica veselih proslava zalivenih alkoholom. A nema većeg slavlja od onoga kada Romi obilježavaju Đurđevdan.

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

Naletio na srnu, a lovačko društvo nema dovoljno niti da bi platilo vještačenje: Još jedan primjer dugotrajnog sudskog postupka zbog naleta na divljač

Lovačka su društva, koja su po zakonu odgovorna za lovna područja koja se nalaze uz cestu te su ih dužna osigurati i postaviti znakove upozorenja, često na granici solventnosti, pa ne samo da ne mogu pokriti štetu nastalu na vozilu, već često ne mogu pokriti niti troškove sudskog vještačenja a i sklona su odugovlačenju postupka koji se, poput ovog slučaja, često znaju protegnuti i na tri ili više godina…

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

Andrej Bulat čekao je više od šest godina na presudu šibenskog općinskog suda za prometnu nesreću u kojoj je bio – suvozač. I dočekao.

Andrej Bulat, ako se sjećate, izgubio je obje noge u prometnoj nesreći prije više od šest godina, u kojoj je bio suvozač. U tih šest i pol godina, prve tri godine Andrej nije imao nikakvih prihoda, a ovisio je o pomoći svoje obitelji. Prateći slučaj na našem facebooku pitali ste se zašto je sve to trajalo tako dugo. Pitali ste se što radi Andrejeva odvjetnica, oteže li druga strana postupak u nedogled? Možda smo vam trebali napomenuti da se suđenje odvijalo u – Šibeniku.

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

Velikom brzinom mi se približavao rasvjetni stup. Pokušao sam ga cik-cak vožnjom izbjeći ali me je svejedno pogodio u hladnjak.-ili Zašto je dobro odvagnuti svaku riječ koju izgovorite osiguravatelju?

Pisane izjave osiguranika:
1) Odmakao sam se od ruba ceste, bacio pogled na moju punicu i sletio u kanal.
2) Nakon razvoda od moga supruga svako općenje preuzeo je moj odvjetnik.
3) Morala sam ispuniti toliko obrazaca da bi mi skoro bilo draže da moj dragi suprug uopće nije preminuo…

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

Kako izgubiti nesporan slučaj?

Puno smo pričali o tome što je potrebno da se dobije naknada štete, ali znate li što je potrebno da slučaj izgubite i da stranka nikada ne dobije naknadu štete na koju ima pravo? Donosimo dva recepta iz prakse u priči o jednoj stranki i četiri odvjetnika:
Potrebna su vam barem četiri odvjetnika, jedan koji nema pojma o naknadi štete, drugi koji ne čita spis i još dva da nasumičnim pokušajima neuspješno pokušaju popraviti štetu; iskustvo je koje je s nama podijelio član.

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

Ako se prometna nesreća nije dogodila na javnoprometnoj površini, obvezno osiguranje nije dužno pokriti štetu trećim osobama

Teška prometna nesreća u kojoj je na privatnom terenu oko skladišta jednog trgovačkog centra smrtno stradao pješak kojega je, prilikom vožnje unatrag, pregazilo teretno vozilo, dobar je primjer na kojem našim članovima možemo pojasniti razliku javnoprometne površine i privatnog zemljišta, te dodatno naglasiti kako osnovna osiguranja ne pokrivaju štetu učinjenu trećim osobama van javnoprometnih površina. Primjerice, takve su brojne ceste i putovi na privatnim zemljištima, polja i slična mjesta po kojima se često prometuje traktorima ili upitno ispravnim automobilima…

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

Vozila se na blatobranu neregistriranog starog traktora: u kojoj je mjeri odgovorna za nesreću koja se potom dogodila?

Jednostavno je nevjerojatno da su ljudi spremni riskirati ozbiljne ozljede, pa čak i invalidnost i moguću smrt, vozeći se na blatobranima starih traktora, u prikolicama traktora, u teretnim prostorima kombija i kamiona, te – naročito “popularno” – u prtljažnicima automobila. Budući da ovakvi slučajevi nisu nimalo rijetki, razmatramo jedan koji zorno pokazuje kako je u kasnijem sudskom postupku itekako važno utvrditi odgovornost pojedinca koji se svjesno doveo u poziciju što je rezultirala nesrećom i ozljedom.

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

Kako ispravno utvrditi iznos pravične novčane naknade i zašto nije dobro pretjerivati s njegovom visinom prilikom podnošenja tužbe

S obzirom na određene pravne nesigurnosti koje se zbog karaktera hrvatskog pravosuđa inherentno i neizbježno pojavljuju svaki puta kada se podnosi neka tužba, smatramo važnim upozoriti članove naše udruge i ostale čitatelje na to koliko je važno ispravno i odmjereno postaviti visinu zahtjeva za neimovinsku štetu.

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

Pijan vozilom koje nije smio voziti skrivio nesreću. Od koga teško ozlijeđeni suvozač može tražiti naknadu štete?

Zbog izazivanja prometne nesreće pijani je vozač osuđen na dvije godine zatvora. Međutim, pravu dramu, životnu i sudsku, doživio je suputnik. U nesreći je teško ozlijeđen, amputirane su mu potkoljenice, a na sudu mu je osporavan odštetni zahtjev jer je navodno bio svjestan da je vozač bio pijan te da je neovlašteno koristio automobil inozemnih tablica.

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

Motociklist je naletio na srnu iz lovišta bez koncesionara. Tko je odgovoran za štetu?

Vozeći se državnom cestom dvadesetogodišnji motociklist je udario u srnu koja je u tom trenutku izletjela iz šume. Zbog zadobivenih ozljeda te uništenog motocikla vozač je tužio Hrvatski lovački savez. Međutim najprije je na prvostupanjskom sudu vozaču odbijen tužbeni zahtjev, a na drugostupanjskom presuda je pobijena.

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

Tragedija zbog neodgovarajućih guma i snijega: Otac izgubio kontrolu, poginule mama i beba

Na ravnom i neosvijetljenom dijelu ličke magistrale, na snijegom pokrivenoj cesti uz smanjenu vidljivost zbog povremenih vijavica, vozač je u izgubio kontrolu. Vozilo se zanijelo, zarotiralo i prešlo na suprotnu, lijevu stranu kolnika. U tom je trenutku naišlo drugo vozilo i udarilo u stražnji dio automobila koji se prepriječio na cesti. Sudar je završio tragično.

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

Ozlijeđena obitelj tužila osiguravatelja: Tko je odgovoran za štetu nakon eksplozije automobila pri utakanju plina?

Nakon eksplozije automobila pri kojoj su ozlijeđeni vlasnik vozila, njegova supruga i dijete postavilo se pravno pitanje smatra li se da je vozilo u pogonu i na benzinskoj postaji te pokriva li u tom slučaju osiguravajuća kuća u kojoj je osigurano vozilo nastalu štetu koju su kao treće osobe pretrpjeli sudionici nesreće.

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail

Naletjela autom na divlju svinju na granici dvaju lovišta, trupla nema. Kako utvrditi krivnju?

U ovom našem primjeru vozačica je naletjela na divlju svinju vozeći noću po jednoj javnoj cesti. Bilo je nekoliko poteškoća u utvrđivanju konačne odgovornosti: truplo svinje nije nađeno na cesti, u policijskom zapisniku nije bilo evidencije o znakovima upozorenja na cesti, a sama se cesta nalazila upravo na području razgraničenja dvaju lovišta kojima upravljaju dva različita lovačka društva…

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail