Pregažen uskrsni zeko

/
Dolaskom blagdana i slobodnih dana, a i toplijeg vremena i povoljnijih vremenskih prilika koje najavljuju meteorolozi, na prometnicama se očekuje sve više vozača bicikala, mopeda i motocikala radi čega policija na svojim stranicama vozačima ostalih vozila napominje da prilikom uključivanja u promet, prestrojavanja, pretjecanja, obilaženja, polukružnog okretanja i skretanja vozilom kontroliraju tzv. mrtvi kut i veću pozornost obrate na ove kategorije sudionika u prometu te da im ne oduzimaju prednost prolaska na raskrižjima.

U jučerašnjem broju Glasa Slavonije: Objavljen tekst o problemu šteta od divljači

/
O tome kako je, zbog nedostatka zakonske regulative, u posljednjih godinu dana postalo otovo nemoguće naplatiti štetu na vozilima nastalu pri naletu na divljač pisali smo više puta na našim stranicama. Unatoč svim najavama novi Zakon o lovstvu još nije donesen.

Okrugli stol: "Informiranost potrošača u trenutku nastale štete na vozilu"

/
Na inicijativu Strukovne grupacije trgovine motornim vozilima i dijelovima pri Hrvatskoj gospodarskoj komori Županijskoj komori Split 21. ožujka u prostorijama komore održan je okrugli stol na temu “Informiranost potrošača u trenutku nastale štete na vozilu”, a na kojem smo sudjelovali kao pozvani sudionici, a zajedno s predstavnicima Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta, Hrvatske udruge auto struke, Grada Splita, Ureda državne uprave SDŽ, Hrvatskog zavoda za zapošljavanje Regionalnog ureda u Splitu.

Sudjelovanje na okruglom stolu

/
Predsjednik Udruge Bonus g. Mihael Hribar sudjelovati će 21. ožujka 2018. u Splitu na okruglom stolu Informiranost potrošača u trenutku nastale štete na vozilu, a kojega organizira Hrvatska gospodarska komora, Županijska komora Split.

Stotinama oštećenih štete od divljači ne podmiruje nitko dok zakonodavac nepotrebno komplicira

/
Prijedlog zakona o lovstvu, nacrt kojeg je sredinom prošle godine bio u javnoj raspravi, kojega su vlasnici automobila čija su vozila oštećena u naletu na divljač željno iščekivali, jer je njime trebalo biti riješeno i pitanje njihovih šteta, još uvijek nije prošao ni prvo saborsko čitanje iako je bilo predviđeno njegovo donošenje do kraja prošle godine. To pitanje već više od godinu dana nije zakonski regulirano i štete se ne isplaćuju, a vlasnici vozila očajavaju.

Mi ne prodajemo automobilske gume, samo upozoravamo da bi vas neke uštede mogle skupo koštati.

/
Zimski uvjeti na cestama i strašna prometna nesreća kod Gornjeg Jelenja, s više od dvadeset ozlijeđenih podsjetili su nas na jednu od najstrašnijih prometnih nesreća u, nažalost, prebogatom iskustvu ovog ureda.

Čak i ako se utvrdi da je do nesreće došlo greškom vozača, to ne znači da obitelj stradalih nema nikakva prava

/
Naime, putnik u vozilu je treća osoba i sklopljena polica osiguranja od automobilske odgovornosti i služi upravo tome da ne samo pokrije nastalu štetu drugom sudioniku nesreće, nego i putnicima u vašem vozilu, a to su često vaši najmiliji.

Žuti kvadrati: Ono što je dobro za prometno uređene i kulturne sredine nije i za nas?

/
Čini se da nije, ako je vjerovati izjavama prometnog stručnjaka. Naime, prof. dr. Željko Marušić objavio je na “Autoportalu” komentar u kojem se strastveno protivi uvođenju tzv. yellow box-a, kod nas nazvanog žuti kvadrat, na zagrebačka raskrižja. Jer da će pedeset godina staro rješenje, koje funkcionira u brojnim svjetskim metropolama, donijeti više štete nego koristi te će se time smanjiti protočnost i povećati gužve na ionako zakrčenim prometnicama jer “ono što je dobro u prometno uređenim i kulturnim sredinama ne mora biti korisno i kod nas." Uz dužno poštovanje g. Marušiću i njegovoj profesuri na katedri za aeronautiku, spustimo se na zemlju, točnije na cestu.

Pravosuđe je jedan od temeljnih problema ove države, ne zato što mi tako kažemo...

/
Prof. dr. sc. Ivo Bićanić objavio je u prošlom broju Globusa komentar novog proračuna u članku "Vlada koja je sebi zadala samo lake ciljeve: Posvetila se vraćanju dugova umjesto vraćanju rasta...", u kojem se osvrće na četiri osnovna problema ove države od kojih je jedan, pogađate, pravosuđe. Nastavno na nedavnu seriju tekstova o pravosuđu, čini se da svi upiremo prstom u istom smjeru. Valjda je prvi korak u rješavanju nekog problema prepoznavanje problema.

Država slučaja - serija otvorenih pisama Saboru RH, Vrhovnom sudu RH i Ministarstvu pravosuđa

/
Revoltiran apsurdnim sudskim presudama, nevjerojatnom neučinkovitošću, friziranjem statistike i općom konsternacijom javnosti stanjem u pravosuđu, Mihael Hribar, pravnik i predsjednik Udruge, počeo je danas pisati blog kroz seriju otvorenih pisama Udruge stradalih u prometnim nezgodama Bonus Saboru RH, Vrhovnom sudu RH i Ministarstvu pravosuđa, u kojima se osvrće jednako na općenito stanje pravosuđa, kao i na pojedinačne pravne ekcese, a sve to pomalo ironičnim vokabularom iskusnog insajdera koji na reformu pravosuđa čeka - već trideset godina.

Za Provjereno NoveTV pričali smo o problemu nedostatnog liječničkog nadzora starijih vozača

/
Je li se prometna nesreća u kojoj je smrtno stradalo dijete, a za upravljačem bila 73-godišnjakinja mogla spriječiti? Koja je dobna granica za produživanje vozačke dozvole? - pitala se u četvrtak 7. prosinca, ekipa emisije Provjereno NoveTV. I pitala je nas.

Andrej Bulat u emisiji RTL Direkt Zorana Šprajca

/
'Sud koji je izmislio sinkopu izmislio je i postupak koji traje četiri godine vezano za nesreću koju je doživio Andrej Bulat kao suvozač. Besmisleno i nepotrebno', o pravosudnoj agoniji jednog od prijatelja govorio je Mihael Hribar u RTL Direktu Zorana Šprajca.

Hrvatska po broju stradalih odskače od prosjeka EU, iznosi Mihael Hribar, predsjednik Udruge Bonus

/
Povodom svjetskog dana sjećanja na žrtve prometa, koji se obilježava treću nedjelju u studenom svake godine, donosimo intervju s nekadašnjim odvjetnikom, dudgogodišnjim osiguravateljem , a danas predsjednikom Udruge stradalih u prometnim nezgodama Bonus, g. Mihaelom Hribarom, u kojem se osvrće na specifične probleme s kojima dolaze stradali u prometnim nesrećama.
,

Gostovanje u emisiji Imam problem

/
Predsjednik Udruge g. Mihael Hribar bio je u srijedu, 8. studenoga gost emisije Imam problem na 1. programu HRT-a. Tema emisije bilo je usklađivanje Pravilnika o zdravstvenim pregledima vozača i kandidata za vozače s europskom Direktivom o vozačkim dozvolama, a koje bi trebalo stupiti na snagu od 01. siječnja 2018.

Kada politika ugrožava živote – Nikakav pravilnik ne može nadoknaditi ispuštanje obveze liječničkog pregleda za produljivanje vozačke dozvole nakon 65. godine iz Zakona o sigurnosti prometa na cestama

/
Usklađivanje Pravilnika o zdravstvenim pregledima vozača i kandidata za vozače s europskom Direktivom o vozačkim dozvolama je upravo ono što mu naziv kaže – usklađivanje pravilnika. Propust, učinjen prilikom izmjena i dopuna Zakona o sigurnosti prometa na cestama, a u kojem je, suprotno mišljenju liječničke struke i Službe za sigurnost cestovnog prometa, a kao ustupak političkim partnerima i javnom mišljenju, ponovno izostavljena obveza liječničkog pregleda vozača starijih od 65 godina, nije ovime nadoknađen, kako se to u posljednjih mjesec dana pokušava prikazati u javnosti.

Suđenje u predmetu Horvatinčić!

/
Ova presuda može poslužiti jedino kao jedan od primjera sudske bljuvotine za koju je trebalo i snage i hrabrosti napisati i potpisati a, nadam se, i nakon toga sa takvom presudom i živjeti. Odvjetniku oštećenih sugeriram da ustane tužbom protiv Republike Hrvatske radi nesavjesnog rada suda i grube nepažnje, samo iz tog razloga što je namjeru teško dokazati.

Što vozačima donose izmjene Zakona o sigurnosti prometa na cestama?

/
Izmjene Zakona o sigurnosti prometa na cestama usvojene su na sjednici Vlade i upućene u saborsku proceduru. Slijedi kratki pregled izmjena koje će donijeti.

Poznata glumica izudarala i izvrijeđala prometne policajce-noć je provela na triježnjenju

/
Mia Begović (54), poznata zagrebačka glumica, provela je, prošli tjedan noć, u Jedinici za zadržavanje i prepratu na Oranicama, nakon što je, pod utjecajem alkohola, izudarala i izvrijeđala prometne policajce, zbog čega je privedena uz primjenu sredstava prisile.

Ako ste prepijani da hodate - ne pokušavajte voziti!

/
Koliko god vi mislili da se neke stvari podrazumijevaju i ne treba ih naglašavati, stvarnost vas demantira. Točnije, demantirao nas je 32-ogodišnji vozač kojega je jučer poslijepodne karlovačka policija zatekla za upravljačem sa čak 4,61 promila alkohola u krvi. Upitate se kakva je razlika, i postoji li uopće, između vožnje kombijem po Barceloni i namjernog ubijanja ljudi, navodno iz vjerskih razloga, i sjedanja u automobil sa 4.6 promila i ubijanja sebe, što je, s  društvenog aspekta gledajući, neznatna šteta i naleta na pješaka ili frontalnog sudara sa drugim vozilom? 

Ne biciklirajte Emiru “ispod repa”- biti ćete kažnjeni!

/
Emir je, da ne bi bilo spora, konj kojeg je budućem banu Josipu Jelačiću, prema priči, darovao Mahmud beg Bašić iz Bihaća, a na kojem je a ovaj dojahao na ustoličenje u Zagreb, a kasnije i krenuo na Mađarsku. Vožnja bicikla je, da ne bi bilo spora, Trgom bana Jelačića – zabranjena.

Lakše je prevariti novinara nego dreger.

/
Prema fotografiji se može zaključiti da je riječ o drägeru 6510, koji danas koristi većina policijskih postaja, vrlo precizan. Jetra metabolizira do 90 posto alkohola u krvi, dio se razgrađuje kroz žuć, a 5 posto kroz mokraću i 5 kroz dah što detektira alkometar. Ako se uređaj ispravno koristi, i ako je kalibriran redovno, prilično ga je teško prevariti.Kako su onda novinari Jutarnjeg došli do zaključka o vrlo različitim kapacitetima ispitanika i ideje da neki mogu popiti samo dva pića dok će se drugi tek nakon šest pića dovesti u pripito stanje? Tako što nisu upotrijebili matematiku.

Smije li pauk dignuti moj auto?

/
Sve ovo ne pišemo zato što želimo na bilo koji način umanjiti sigurnost prometa nego zato što inzistiramo na tome da se vozila uklanjaju samo u slučaju kada tu sigurnost uistinu ugrožavaju, a da se ostali prometni prekršaji penaliziraju isključivo na zakonom predviđen način, umjesto da komunalno poduzeće provodi svoju samovolju.

Broj stradalih u prometnim nesrećama udvostručuje se u ljetnim mjesecima

/
Znate li da se broj stradalih u prometnim nesrećama udvostručuje u ljetnim mjesecima? Dok u siječnju, veljači ili, primjerice, listopadu broj stradalih na hrvatskim cestama ne prelazi tisuću ozlijeđenih osoba mjesečno, u ljetnim mjesecima ta brojka skače da bi u kolovozu dosegnula i 1800 ozlijeđenih osoba.

Presuda HAC-ONC-u kao dokaz da nesreće nisu isključivo krivnja vozača

/
Zbog lančanog sudara 16 vozila na vijaduktu Krpani, u kojem su 2013. godine, četiri osobe smrtno stradale, a šesnaest ih je ozlijeđeno, Županijski sud u Karlovcu osudio je prošli tjedan na uvjetne kazne zatvora četiri zaposlenika tvrtke HAC–ONC, zadužene za održavanje autoputa, a samu tvrtku kaznio je novčano. Presuda nije pravomoćna. Ipak, sutkinja je obitelji stradalih uputila na privatnu parnicu za naknadu štete. Što to znači? Znači da, nakon gotovo četiri godine, oštećeni nisu ni blizu toga da budu obeštećeni. Iako presuda jest korak naprijed jer je ovo valjda prvi put u praksi da pravna i u njoj odgovorne osobe kazneno odgovaraju za propuste koji su doveli do prometne nesreće, dok su do sada krivnju snosili isključivo vozači. No briga, koju su izrazili pojedini novinari, da će se HAC-ONC uskoro naći u problemima zbog višemilijunskih odštetnih zahtjeva obitelji smrtno stradalih, u najmanju ruku, pretjerana.

RTL Direkt: g. Hribar i g. Šprajc

/
Biti u emisiji Zorana Šprajca nije mala stvar. Bili smo jučer da porazgovaramo o opasnostima koje vam prijete ako niste na vrijeme produžili policu osiguranja od automobilske odgovornosti, zašto je dobro za pomoć se obratiti udruzi i o problemima koje može stvoriti jazavac.
foto: bjelovar.live

Bjelovarska tragedija mogla bi postati još veća

/
Bjelovarska prometna tragedija mogla bi postati još većom. Provjera Mercedesa kutinskih registarskih oznaka na stranicama Hrvatskog ureda za osiguranje pokazala je da je polica osiguranja za to vozilo istekla prije više od mjesec dana. Što to znači za stradale?

Imam problem HRT1

/
Zanimljiva emisija u kojoj su načeta brojna pitanja, od neučinkovitosti regulatornih tijela, trajanja sporova do konkretnih problema gledatelja. A cijelu je priču pokrenula Verona Đurđević, gospođa čija upornost i hrabrost pomiče planine.

Nema više Zapisnika o očevidu prometne nesreće

/
Preslike Zapisnika o očevidu prometne nesreće više se neće izdavati. Policijske postaje već su primile o tome naputak koji, čini se, nije niti će biti javno dostupan.

Uvođenje obveznih liječničkih pregleda za produljenje vozačke dozvole nakon 65. godine

/
Gospođa od 89 godina poginula sletjevši u Dubrovniku automobilom s ceste iz nepoznatog razloga. Istog dana u Rijeci poginuo je i 72-godišnjak, sletjevši vozilom s ceste uslijed nepropisnog pretjecanja. Već sutradan je, u Omišu, vozač od 80 godina pregazio 85-ogodišnjeg pješaka, na pješačkom prijelazu. Nekih je slučajnosti previše da bi bile slučajne.

Gostovanje u emisiji Autoservis

/
Predsjednik udruge g. Mihael Hribar gostovao je u emisiji Autoservis Majde Lojo Pavlović. Poslušajte kako je bilo.