Trebamo li više policije na cestama?-zanima nas vaše mišljenje!

Smatrate li da da povećanje broja poginulih na cestama, zabilježeno lani, a trend se nastavlja i ove godine, ima veze sa sve manjim brojem policajaca na cesti?

Naime, javna je tajna da MUP muku muči s kadrovima. Prema postojećoj sistematizaciji hrvatskoj policiji u ovom trenutku nedostaje 300 temeljnih policajaca pa nam se tako Trgom bana Jelačića voz biciklisti. Prometna policija pak muku muči s popunjavanjem banalnih radnih mjesta, kao što je vođa ophodnje, za koja je jedina potrebna kvalifikacija pet godina iskustva, odnosno poznavanje osnova postupanja i određenog terena.

Razloga za to je više. Dugo odgađani početak primjene uredbe o otpremninama suočio je MUP s povećanim brojem zahtjeva za mirovine, dakle odljevom iskusnih policajaca koji se ne mogu odmah nadomjestiti novozaposlenima. Nije beznačajan ni broj zahtjeva policajaca koji su zatražili za raskid ugovora, čak i prije isteka roka od pet godina, dakle i uz plaćanje penala MUP-u, i napustili državu. Interes za policijsku akademiju, koji je proteklih godina znao i nekoliko desetaka puta nadmašiti otvorene kvote, naglo je splasnuo kao rezultat promašene politike MUP-a prema kojoj su ti isti kandidati nakon završetka obuke bili po dvije godine na čekanju, a zatim, u pravilu, poslani na drugi kraj države uz vježbeničku plaću koja ne omogućuje ni plaćanje stanarine u Zagrebu, Splitu ili Dubrovniku, a policijski stacionari, kao rezultat dugogodišnje nebrige, postali su ruševine nepogodne za bilo kakav dugoročniji boravak. Recimo samo da su studentski domovi, u usporedbi s njima, hoteli.

Kad smo već kod promašenih politika MUP-a, RH ima policajaca, i to više od 20 000 njih. Usporedbe radi SR Hrvatska je imala 9 000 policajaca. No, cijela uprava tadašnje milicije stala je tzv. Kockicu. Danas u Zagrebu imamo zgradu na Ilici (poznatiju kao Pentagon), dvije u Petrinjskoj, pa na Vukovarskoj… I, naravno, dvadeset policijskih uprava od kojih svaka ima načelnika i prateću dvorsku kamarilu. Ideje o, nasušno potrebnoj, teritorijalnoj i unutarnjoj reorganizaciji napustile su, čini se, MUP zauvijek, zajedno s ministrom Orepićem.

S druge strane, broj poginulih u prometu porastao je lani za tridesetak. Početkom godine imali smo seriju smrtnih stradavanja zbog nevezanja pojasa, dakle prekršaja koji se može apsolutno prorijediti policijskim nadzorom). Jučer smo pisali o crnoj seriji poginulih motociklista (Osam poginulih na motociklima u posljednjih osam dana-MUP najavljuje akciju) Smatrate li da više policije na cestama može popraviti prometnu situaciju? Recite nam svoje mišljenje u anketi Udruge Bonus.

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail
0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *