Zbog pogrešne procjene tužio drugu stranu, izloživši se riziku plaćanja više od 100 tisuća kuna troškova! Kako odlučiti kada se isplati pokretati tužbu?

/
Udruga Bonus svojim će članovima u svim graničnim i nejasnim situacijama pomoći donijeti odluku o eventualnom pokretanju tužbe i sudskog postupka angažiranjem prometnog vještaka prije same tužbe. U suprotnom, čak i u situacijama kada su tužitelji posve sigurni u svoj uspjeh, može se dogoditi da zbog zatraženog visokog iznosa naknade štete tužitelj u slučaju izgubljenog spora mora podmiriti vrlo visoke sudske i odvjetničke troškove…

Zašto su osiguravajuća društva u Hrvatskoj izuzetno sklona odugovlačenju sudskih sporova, čak i kada je slučaj prilično "čist"?

/
Teška prometna nesreća koja se dogodila u središnjoj Hrvatskoj bila je uvod u dugotrajan sudski postupak u kojem se pokazalo kako osiguravajuća društva, čak niti kada je posve očito da je njihov osiguranik odgovoran za nesreću, ne pristaju odmah na plaćanje odštete već su spremne na višegodišnja natezanja pred sudom nadajući se da će oštećena osoba odustati zbog financijske iscrpljenosti da vodi spor ili nestrpljenja...

Odvjetničke naknade: Kako se računaju, kako funkcioniraju i što sve o njima morate znati prije postupka pred sudom

/
Kada stranke pročitaju sudsku presudu i dosuđene iznose, nerijetko dolazi do nesporazuma jer stranke smatraju da njima pripada cijeli dosuđeni iznos, uključujući i ono što je dosuđeno kao odvjetnički troškovi. Evo što biste trebali znati o plaćanju odvjetničkih troškova i opcijama koje vam stoje na raspolaganju prije nego što podignete tužbu i pokrenete sudski spor…

Naš komentar: Orijentacijski kriteriji za visinu naknade za neimovinske štete i u čemu je problem sa sudskom praksom

/
Tema o visinama naknada za nematerijalnu štetu koja je posljedica prometnih nesreća – što znači: ozljede, psihička i fizička bol, strah, naruženost, invaliditet i smrt – proteklih je godina u krugovima koji se bave pravnom praksom nakon prometnih nesreća podigla podosta prašine. Iako su doneseni orijentacijski kriteriji Vrhovnog suda, smatramo kako se pravosuđe i dalje previše drži "tablica" prilikom određivanja naknada za štetu, a premalo razmatra objektivne specifičnosti svakog slučaja.

Jakob Miletić, Vrhovni sud: O orijentacijskim tablicama za procjenu oštećenja zdravlja

/
Prenosimo osvrt Jakoba Miletića, dipl. iur., predsjednika Građanskog odjela Vrhovnog suda Republike Hrvatske, napisan u rujnu 2010. godine jer ga smatramo izuzetno relevantnim za raspravu o visinama i praktičnoj primjeni orijentacijskih kriterija Vrhovnog suda za naknadu nematerijalnih šteta i razumijevanje cijele ove problematike.

Naletjeli ste na divljač koja se nalazila na cesti. Tko je odgovoran za nastalu štetu?

/
Slučajevi naleta na divljač u Hrvatskoj nisu nimalo rijetki – mnogo cesta prolazi kroz planinska i ruralna područja te se divljač, unatoč svim naporima koji se poduzimaju da do toga ne dođe, ipak može naći na cesti. Ukoliko ste pretrpjeli štetu na motornom vozilu zbog naleta na divljač, je li ta šteta utuživa odnosno – tko je za nju odgovoran?

Europsko izvješće o prometnoj nesreći: Je li ga pametno ispuniti, jamči li ono bržu isplatu osiguranja i kako postupiti u slučaju nezgode?

/
Svi smo upoznati s takozvanim europskim izvješćem o prometnoj nesreći; štoviše, svatko u svojem automobilu ima jedan ili više primjeraka, vjerojatno u pretincu za rukavice, i možda čak niti nije upoznat s njegovim sadržajem i smislom sve dok se ne zatekne kao sudionik u prometnoj nesreći. Iako se na prvi pogled čini da ovaj obrazac olakšava daljnju proceduru oko naplate štete od osiguranja, je li tome uvijek zaista tako i treba li ipak pozvati policiju?