Možda nismo Njemačka, ali Idiotentest bi nam dobro došao

/
Taj takozvani „Test za idiote“ (Idiotentest) sprovodi se u tri faze: uz pomoć računala testiraju se koncentracija, refleksi i pažnja, zatim psiholozi specijalisti ispituju psihičku podobnost osobe i na kraju, kao kod nas, slijedi fizički pregled kako bi se isključila zloupotreba alkohola i droga.

Na kraju se sve svodi na onu staru uzrečicu da se s novcem ipak nešto lakše pati.

/
Eto, zato sam protiv tablica i množenja. Jer nisu ljudi satovi, isti i precizni, nego više oblaci koje vjetar nosi, a cilj zakona je restituirati kada je moguće, i obeštetiti  kada je restitucija nemoguća, te i takve ljude, a ne stvarati šablone da bi osiguravatelji lakše kalkulirali.

Slab uspjeh u parnici dovodi do plaćanja visokih troškova postupka, ponekad i dvostrukih, jer i umješač ima pravo na trošak

/
Obzirom da taj osiguravatelj, nakon što isplati vama štetu, ima pravo tzv. regresa od osiguravatelja koji je kriv za prometnu nesreću, obično prvotuženi, dakle osiguravatelj u čijem ste vozilu nastradali traži tzv. miješanje u parnicu onoga tko će na kraju štetu i platiti.

Nepropisno parkiranje: Važno je znati da za počinjeni prekršaj odgovara isključivo osoba koja je parkirala vozilo, a ne vlasnik vozila

/
No, ono što vas muči, a o čemu prekršajni sudac ne odlučuje, je iznos troška premještanja vozila od 500 kuna, ili 250 ako je riječ o započetoj radnji, koji od vas potražuje Zagrebparking. Člankom 86. Zakona o sigurnosti prometa na cestama predviđeno je da troškove premještanja vozila u ovom slučaju snosi vlasnik, odnosno korisnik vozila.

I poslodavac ima, u slučaju prometne nesreće, pravo na naknadu štete od osiguravajućeg društva

/
Poslodavac ima pravo od osiguravajućeg društva potraživati iznos isplaćene naknade plaće koji je platio radniku za 42 dana bolovanja ako je radnik bio na bolovanju zbog štetne radnje za koju je odgovorno osiguravajuće društvo.

Sudar s vozilom inozemnih registarskih oznaka: Lako može doći do proceduralnih komplikacija.

/
Odvjetnik na raspravi ne može prihvatiti nikakavu nagodbu bez suglasnosti korespondenta. Korespondent ne može ništa bez suglasnosti HUO, HUO ne može ništa dok ne dobije suglasnost agencije, a agencija ne može ništa dok se s tim ne usuglasi strano osiguranje.

Bagatelna šteta: Udarilo vas je drugo vozilo, a niste dobili odštetu nego ste još dužni nadoknaditi trošak!

/
Naš je savjet da pažljivo saslušate što vam kažu oni koji se bave naknadom štete. Tražite savjet, postavljajte pitanja, razmotrite sve moguće odgovore pa tek onda odlučujte o idućim koracima jer bi vam se moglo dogoditi da umjesto planirane naknade budete u obvezi nadoknaditi trošak koji je često veći od iznosa kojeg ste očekivali dobiti.

Kako nadoknaditi štetu osobi kojoj je nakon prometne nesreće amputirana ruka ili noga?U svakom slučaju u kojem postoji medicinska indikacija da se nadogradi standardna protetika takav zahtjev osiguratelju je opravdano podnijeti.

/
Nema jasne sudske prakse u ovakvim slučajevima. Sve predmete okončali smo nagodbama, što je u interesu osiguravatelja, vjerojatno baš zato da se ne bi ustanovila praksa na koju bi se tužitelji onda odreda pozivali. Osiguranje obično pristane podmiriti dio troška, a ostatak stradali nekako skuca sam. No, u svakom slučaju u kojem postoji medicinska indikacija da se nadogradi standardna protetika takav zahtjev osiguratelju je opravdano podnijeti.

Smiju li štedno kreditne zadruge pod nazivom Raiffeisenbank poslovati na teritoriju RH

/
Skrećemo pažnju na upit koji smo uputili preko odvjetničkog ureda HNB, a radi očitovanja o tome smiju li štedno kreditne zadruge pod nazivom Raiffeisenbank poslovati na teritoriju RH. Odgovor prenosimo u cijelosti.

Mjesec podizanja svijesti o opasnostima distrakcije pažnje u vožnji

/
Pisanje tekstualnih poruka za vrijeme vožnje povećava rizik od prometne nesreće 23 puta, a razgovor mobitelom za vrijeme vožnje, u što se barem jednom upustilo 90% hrvatskih vozača, povećava rizik od prometne nesreće 3 puta kod iskusnih vozača, a čak 8 puta kod mladih vozača.

Svaka prometna nesreća, odnosno posljedično regulacija nastale štete, sadrži dva elementa; osnov odgovornosti koji se utvrđuje po principu krivnje i visinu štete, odnosno iznos novca koji je potreban, a da bi se šteta popravila i vozilo dovelo u prijašnje stanje.

/
Kada je riječ o totalnoj šteti morate znati da oštećenik ima mogućnost (onaj koji nije kriv za nesreću – ne vrijedi za kasko) prepustiti ostatke vozila nadležnom osiguravatelju i tražiti isplatu u novcu tržišne vrijednosti automobila bez odbitka vrijednosti ostataka.

Slučaj romske djevojke koja je, zbog administrativnih razloga, osporavano pravo na odštetu zbog smrti oca ipak je pozitivno riješen, uz samo malo dobro volje i truda.

/
Kontaktirali smo socijalnu radnicu. No, gospođa za djevojku, koja sa svojim bratom, koji je u tretmanu centra, od rođenja živi na istoj adresi, nije nikada čula. U gradiću od nekoliko tisuća ljudi. Ali se zato potrudila službeno upitati je li brat već dobio kakvu odštetu, kako bi mu ukinula socijalnu naknadu, usporedivši pritom smrt oca s – dobitkom na lutriji. Razumijemo se, ne? Ne. Ne razumijemo se.

Visina novčanih naknada za neimovinsku štetu: Orijentacijski kriteriji Vrhovnog suda

/
Ukoliko ste u prometnoj nesreći pretrpjeli fizičke ili duševne boli, imate pravo na naknadu te nematerijalne štete, a visina odštete određivat će se, barem u većini slučajeva, u skladu s orijentacijskim kriterijima koje je donio Vrhovni sud. Stoga smatramo da se svi sudionici u prometu trebaju upoznati s ovim kriterijima kako bi bili još svjesniji svoje uloge i odgovornosti u prometu.

Nije kriv za prometnu nesreću u kojoj je stradao ali zbog različitog tumačenja istog članka zakona mogao bi izgubiti na sudu

/
Pokretanjem sudskog postupka tužitelji se u Hrvatskoj neminovno izlažu riziku: čak i kada se čini kako je sve "jasno" i kako bi tužitelj "nedvojbeno" trebao dobiti presudu – poput našeg slučaja u kojem je tužitelj stradao i zadobio tjelesne ozljede nakon što je na njega naletjelo vozilo tuženoga – dva suda mogu različito tumačiti isti članak zakona te u skladu sa svojim tumačenjem donijeti i različite presude.

Inicijativa Udruge Bonus: Obvezno osiguranje za štete od divljači za samo 10 kuna

/
Udruga Bonus u svojoj inicijativi poziva Sabor RH, klubove zastupnika i Ministarstvo unutarnjih poslova, potom Hrvatski ured za osiguranje i osiguravateljske kuće da se uključe u raspravu i donošenje rješenja koje će koristiti svim sudionicima u prometu.

Deset pitanja koja si kao vlasnici motornih vozila morate postaviti prije nego izađete na cestu tijekom zime

/
Na pragu zime, vlasnici motornih vozila trebali bi prije svakog putovanja provjeriti jesu li i oni osobni, ali i vozilo, spremni za suočavanje sa zimskim uvjetima na cestama. Ne samo što automobil mora po svim kriterijima biti tehnički ispravan, već i za vožnju zimi postoje posebna pravila i savjeti, dobrodošla je razna dodatna oprema, a i vozačko bi samopouzdanje i poznavanje vlastitog vozila i njegovih performansi trebalo preispitati – sve u cilju smanjenja broja prometnih nesreća. Evo nekoliko naših savjeta koji bi vam mogli pomoći…

Evo kako da božično drvce prevezete na siguran način, da pritom ne oštetite drvce, vaš automobil, nečiji tuđi automobil i – ne platite kaznu policiji.

/
Stotine tisuća božićnih smreka, jela i borova stići će ovih dana u domove širom Hrvatske. Uglavnom na krovu vašeg automobila. Evo nekoliko dobrih savjeta kako da ih prevezete na siguran način, da pri tome ne oštetite drvce, vaš automobil, nečiji tuđi automobil i – ne platite kaznu policiji.

Zahtjev za zaštitu prava na suđenje u razumnom roku – kada se sudski spor otegne van svake pameti imate pravo na naknadu do 35000 kuna

/
Sudski spor koji se otegnuo na pet, šest ili deset godina više i nije neka vijest. Tek nas je malo štrecnulo kada je jedna gospođa rekla da je imala prometnu nesreću 1993. I ne, nije u zastari, to smo je prvo pitali. Sudski spor se još uvijek vodi. Prvi je instikt oštećenima takvim sudstvom težnja da pravdu pronađu u Strasbourgu i Bruxelessu, ali to ne ide samo tako. prije toga morate iskoristiti sve mogućnosti koje vam nudi hrvatsko pravosuđe. Pa koje su to mogućnosti?

Do not mix granny’s and frogs-nije uloga javnosti da donosi presude

/
Prije desetak dan objavili smo na svojim stranicama tekst Pravična novčana naknada koji govori o mogućim reperkusijama nepoznavanja pravnih propisa. U vezi toga imamo jednu dobru i jednu lošu vijest. Dobra je vijest da u Hrvatskoj ima ljudi koje zanima tekst o načinu funkcioniranja pravosuđa. Ima ih više od sedam tisuća. Loša? Loša su komentari.

Pravična novčana naknada

/
Ivana je kao putnik, bez ikakve svoje krivnje, stradala u prometnoj nesreći, a zbog bolova se obratila liječniku koji je utvrdio lakše tjelesne ozljede. Podnijela je odštetni zahtjev osiguravatelju, koji nije ponudio naknadu, te se odlučila za tužbu. Pet godina kasnije osiguravajućoj kući koju je tužila dužna je 25 tisuća kuna koje joj se naplačuju ovrhom s plaće. Je li to moguće? Da, moguće je i zakonito. Kako?

Možete li zbog toga što niste nosili kacigu izgubiti pravo na naknadu štete?

/
Potaknuti čestim upitima utječe li to što prilikom vožnje motociklom niste imali kacigu na glavi, ili pak niste bili vezani sigurnosnim pojasom prilikom vožnje u automobilu, na pravo na naknadu štete, odlučili smo ovo pitanje koje zanima mnoge detaljnije obrazložiti na našim stranicama.

Zbog pogrešne procjene tužio drugu stranu, izloživši se riziku plaćanja više od 100 tisuća kuna troškova! Kako odlučiti kada se isplati pokretati tužbu?

/
Udruga Bonus svojim će članovima u svim graničnim i nejasnim situacijama pomoći donijeti odluku o eventualnom pokretanju tužbe i sudskog postupka angažiranjem prometnog vještaka prije same tužbe. U suprotnom, čak i u situacijama kada su tužitelji posve sigurni u svoj uspjeh, može se dogoditi da zbog zatraženog visokog iznosa naknade štete tužitelj u slučaju izgubljenog spora mora podmiriti vrlo visoke sudske i odvjetničke troškove…

Zašto su osiguravajuća društva u Hrvatskoj izuzetno sklona odugovlačenju sudskih sporova, čak i kada je slučaj prilično "čist"?

/
Teška prometna nesreća koja se dogodila u središnjoj Hrvatskoj bila je uvod u dugotrajan sudski postupak u kojem se pokazalo kako osiguravajuća društva, čak niti kada je posve očito da je njihov osiguranik odgovoran za nesreću, ne pristaju odmah na plaćanje odštete već su spremne na višegodišnja natezanja pred sudom nadajući se da će oštećena osoba odustati zbog financijske iscrpljenosti da vodi spor ili nestrpljenja...

Odvjetničke naknade: Kako se računaju, kako funkcioniraju i što sve o njima morate znati prije postupka pred sudom

/
Kada stranke pročitaju sudsku presudu i dosuđene iznose, nerijetko dolazi do nesporazuma jer stranke smatraju da njima pripada cijeli dosuđeni iznos, uključujući i ono što je dosuđeno kao odvjetnički troškovi. Evo što biste trebali znati o plaćanju odvjetničkih troškova i opcijama koje vam stoje na raspolaganju prije nego što podignete tužbu i pokrenete sudski spor…

Naš komentar: Orijentacijski kriteriji za visinu naknade za neimovinske štete i u čemu je problem sa sudskom praksom

/
Tema o visinama naknada za nematerijalnu štetu koja je posljedica prometnih nesreća – što znači: ozljede, psihička i fizička bol, strah, naruženost, invaliditet i smrt – proteklih je godina u krugovima koji se bave pravnom praksom nakon prometnih nesreća podigla podosta prašine. Iako su doneseni orijentacijski kriteriji Vrhovnog suda, smatramo kako se pravosuđe i dalje previše drži "tablica" prilikom određivanja naknada za štetu, a premalo razmatra objektivne specifičnosti svakog slučaja.

Jakob Miletić, Vrhovni sud: O orijentacijskim tablicama za procjenu oštećenja zdravlja

/
Prenosimo osvrt Jakoba Miletića, dipl. iur., predsjednika Građanskog odjela Vrhovnog suda Republike Hrvatske, napisan u rujnu 2010. godine jer ga smatramo izuzetno relevantnim za raspravu o visinama i praktičnoj primjeni orijentacijskih kriterija Vrhovnog suda za naknadu nematerijalnih šteta i razumijevanje cijele ove problematike.

Naletjeli ste na divljač koja se nalazila na cesti. Tko je odgovoran za nastalu štetu?

/
Slučajevi naleta na divljač u Hrvatskoj nisu nimalo rijetki – mnogo cesta prolazi kroz planinska i ruralna područja te se divljač, unatoč svim naporima koji se poduzimaju da do toga ne dođe, ipak može naći na cesti. Ukoliko ste pretrpjeli štetu na motornom vozilu zbog naleta na divljač, je li ta šteta utuživa odnosno – tko je za nju odgovoran?

Europsko izvješće o prometnoj nesreći: Je li ga pametno ispuniti, jamči li ono bržu isplatu osiguranja i kako postupiti u slučaju nezgode?

/
Svi smo upoznati s takozvanim europskim izvješćem o prometnoj nesreći; štoviše, svatko u svojem automobilu ima jedan ili više primjeraka, vjerojatno u pretincu za rukavice, i možda čak niti nije upoznat s njegovim sadržajem i smislom sve dok se ne zatekne kao sudionik u prometnoj nesreći. Iako se na prvi pogled čini da ovaj obrazac olakšava daljnju proceduru oko naplate štete od osiguranja, je li tome uvijek zaista tako i treba li ipak pozvati policiju?