Pitanje koje će se postaviti vještacima jest bi li do smrtnog ishoda došlo da je vozač bio vezan i kakve bi eventualno ozljede vozač s Medveščaka zadobio da je bio vezan.

Policijska uprava zagrebačka upozorava da je u prva dva mjeseca ove godine na njenom terenu poginulo 7 vozača i jedan putnik od kojih njih sedam tijekom vožnje nije koristilo sigurnosni pojas, a je šest osoba ispalo iz vozila uslijed prometne nesreće. Ispadanje vozača ili putnika iz vozila u pravilu uvijek rezultira ozljedama koje su nespojive sa životom.

Nesreća na Medveščaku, u kojoj je u četvrtak navečer život izgubio zagrebački ugostitelj  jedan je od primjera tragedije koja se najvjerojatnije mogla izbjeći običnim vezanjem sigurnosnog pojasa. Jer, čini se da se nije radilo o alkoholu, brzina je vjerojatno bila tek nešto veća od propisane, a sudar se dogodio uz središnju crtu razdvajanja kolnika. Neposredni uzrok nesreće je vjerojatno bio trenutak distrakcije pažnje vozača u vožnji (mobitel, radio, paljenje cigarete), o čemu smo više pisali u članku Mjesec podizanja svijesti o opasnostima distrakcije pažnje u vožnji. No, smrt uslijed ispadanja iz vozila je bila trenutačna.

Bi li do smrtnog ishoda u ovom slučaju došlo da je vozač bio vezan je pitanje na koje će svakako biti odgovoreno, ako ne prije, a onda u postupku koji ce odlučivati o naknadi štete, pod čvrstom pretpostavkom da će biti pokrenut.

Pitanje koje će se postaviti vještacima jest bi li do smrtnog ishoda došlo da je vozač bio vezan i kakve bi eventualno ozljede zadobio da je bio vezan. Ovo su pitanja na koje će odgovoriti, prije svega, patolozi uspoređujući obdukcijski nalaz s nalazom prometnog vještaka koji će utvrditi dinamiku štetnog događaja i utvrditi koje su ozljede nastale ispadanjem iz vozila, a koje uslijed udarca.

Jasno da odluka ovisi o provedenim dokazima koje će slobodnom ocjenom procijeniti sud, a to može biti svašta, od visokog postotka suodgovornosti zbog nevezivanja do mogućeg odbijanja tužbenog zahtjeva. Svakako, riječ je obično o dugotrajnom i mučnom postupku koji u pravilu dodatno traumatizira obitelj poginuloga, ali u sudskoj praksi i praksi osiguravatelja, a na žalost i našoj, to je jedan uobičajen proces koji je to prije gotov što se za njega bolje pripremite. Zato je dobro i prije pokretanja postupka zatražiti vještačenja kao podlogu za tužbu i okvir za očekivanja od eventualne parnice.

Naravno, najbolje od svega je da vežete pojas, koncentrirate se na vožnju i budete sigurni da ste učinili sve što možete da opasnost od smrtnog ishoda svedete na minimum.

 

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail
0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *